Prozorro market став обовʼязковим інструментом для закупівель продуктів харчування

Заклади освіти, охорони здоров'я та інші держзамовники, що здійснюють публічні закупівлі за бюджетні кошти, відтепер купуватимуть низку продуктів, в першу чергу, за електронним каталогом. Відповідні зміни до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану (Постанова №1178) Уряд ухвалив на засіданні 9 лютого 2024 року. Умова діє на закупівлі вартістю 100 тис грн. та вище.

До переліку товарів, які мають закуповуватися за каталогом, внесені, зокрема, м’ясо – курятина, свинина, яловичина, заморожена риба, яйця, молоко та молочні продукти включно зі сметаною та кефіром, сирні вироби, цукор буряковий, макарони, борошно та різні крупи, овочі та фрукти – капуста, буряк, морква, яблука, картопля та ін. 

Електронний каталог Prozorro Market є частиною реформ в галузі публічних закупівель та дозволяє замовникам проводити конкурентні закупівлі типових товарів лише за 9 днів, збираючи конкуренцію вдвічі вищу, ніж під час класичної тендерної процедури. Адміністратором каталогу в частині товарів широкого вжитку, в тому числі продуктів харчування, визначено централізовану закупівельну організацію ДУ «Професійні закупівлі». 

«Prozorro Market не лише є швидким, зручним, безпечним, з мінімальними затратами ресурсів замовника способом закупівлі, а й таким, де економія втричі перевищує показники відкритих торгів. 

Передбачається, що в разі коли закупівля за електронним каталогом шляхом запиту пропозицій не відбулася, замовник може провести закупівлю на відкритих торгах, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі. Або ж закупівлю шляхом запиту пропозицій з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану.